woensdag 2 oktober 2013

Kopjes, mokken, borden, schoteltjes...

Oké. Mijn eerste bericht. Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: ik houd van wonen, maar ben verslaafd aan servies! Mensen in mijn omgeving zullen dit kunnen beamen en zo niet, dan heb ik het - gelukkig! - goed verborgen weten te houden. Ja, je leest het goed. Gelukkig. Ik schaam me er soms een beetje voor. Ik krijg namelijk wel eens de vraag: 'Heb je dan nooit genoeg?' (nee) of 'Wordt het niet een beetje vol?' (ja, nou én?!). Ik snap de natuurlijk vragen wel... Maar ik houd ervan om te 'exposeren' met servies. Als er etentjes zijn, vind ik het heerlijk om bezig te zijn met het dekken van de tafel. Daar horen uiteraard mooie borden bij. Mijn allergrootste zwaktes hebben toch wel te maken met mokken en kopjes. Thee of koffie drinken uit een saaie, lelijke mok is toch véél minder leuk dan uit een mooi kopje?
Er zullen nu vast mensen zijn die mij lichtelijk overdreven vinden en dat mag. Ik geniet gewoon van het drinken uit een gezellige, mooie of vrolijke mok en als je al van zoiets kleins kan genieten, is dat toch alleen maar leuk?

Hier een kleine greep uit mooie serviezen:


Kopjes, schaaltjes en borden van Bastion Collections. Verkoopt o.a. bij Intratuin (aan de dis)


Je moet ervan houden (en dat doe ik!), kopjes van 'vroeger'


Helemaal niet duur, maar o zo mooi: Ikea servies ARV. Ook in roze verkrijgbaar, om eindeloos te combineren.


Hier drink ik graag een 'hot chocolate' uit. Deze mokken van Rivièra Maison zijn er met verschillende teksten.


Het servies van Stapelgoed is stoer, maar met zachte aardetinten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten